Sunday, December 5, 2010

Makanan Yang Dibungkus Secara Cepat

Kebelakangan ni, saya dan suami macam dah ketagih Mc'Donalds.
Pernah satu hari, saya lunch makan Mc'D dan dinner pun makan Mc'D.
Macam sudah dapat bayang-bayang risiko kanser. Huhu.

Terutamanya saya, setiap kali habis peperiksaan saya akan singgah mana-mana restoran Mc'Donalds untuk makan Chicken Porridge dan French Fries. Dan air Milo tanpa ais.

Restoran Mc'D yang selalu saya singgah ialah di Nilai, Teknologi Park, Jusco Maluri, Taman Melati. Hulu Klang.
Kelmarin, saya dan suami cukup frust bila beli makanan di Mc'D memalui drvie thru di Mc'D (belah kiri menghala ke Kepong), punya la order large French Fries sebab kami suka betul Frech Fries Shaker BBQ flavor. Lepas suami saya tanya "BBQ shaker?" gadis kaunter tu jawab "Dah abis". Teruk kan?

Pagi tadi, apabila saya bangun dari tidur saya rasa pipi saya mengembang.
Saya buat regangan, lari-lari setempat dan urut-urut pipi dan muka.
Mana tidaknya, balik daripada Kuala Selangor malam tadi kami singgah Mc'D, makan large porridge, 2 large french fries, 2 cokes, 2 Mc'Flurry, Chicken Nuggets dan Mc'Chicken.
Sampai rumah terus tidur.

Sempena Maal Hijrah, saya rasa azam tahun baru yang sesuai ialah KURANGkan makan Mc'Donalds.

2 comments:

Menusuk Hati said...

oh...saya beli set ayam pedas besr kat epot penang dgn harapan mendapat serbuk bbq percuma pun frust...cashr ckp dh hbs...cis!

Datin Lulu said...

memang cis bukan?
ada satu restoran Mc'D paper bag putihnya habis, diganti dengan paper bag biasa warna coklat.