Thursday, November 25, 2010

Saya suka One Buck Short. Anda?

 Lagu ini dinyanyikan oleh kumpulan nasyid Saujana beberapa tahun lepas. Kini dinyanyikan semula oleh Nazrey Johani dalam versi ala-ala Raihan.

Sekeping hati dibawa berlari
Jauh melalui jalanan sepi
Jalan kebenaran indah terbentang
Di depan matamu para pejuang

Tapi jalan kebenaran

Tak akan selamanya sunyi
Ada ujian yang datang melanda
Ada perangkap menunggu mangsa

Akan kuatkah kaki yang melangkah

Bila disapa duri yang menanti
Akan kaburkah mata yang meratap
Pada debu yang pastikan hinggap

Mengharap senang dalam berjuang

Bagai merindu rembulan di tengah siang
Jalannya tak seindah sentuhan mata
Pangkalnya jauh hujungnya belum tiba



Saya tunggu One Buck Short nyanyi lagu ni versi mereka.
Woah!

6 comments:

hamzah ian said...

gua ni tak suka dengar muzik.. hehe

Datin Lulu said...

gile ah tak suke dengar music.
sunyi sepi hidup.
hehe.

Jef Hadi said...

OBS. haha. ada album dia?

halal n loving it? hehe.

OBS ni, oklah. saya tak minat sangat. muzik ok. lirik tu, kecinta-cintaan sangat. haha.

Datin Lulu said...

sastra,
banyak lagu depan download dr internet. ekeke.

Anonymous said...

Sebelum Saujana, lagu ini terlebih dahulu dinyanyikan oleh The Zikr. Kemudian, Saujana buat cover version.

The Zikr terdiri daripada Nazrey, Munif, Asri, dll.

(aku jadi pakar sejarah pulak hehehe.)

Datin Lulu said...

Oh ye ke?
Aku baru tau.
Sebab bape sangat la lagu The Zikr yg aku tau.
Ekekeke.