Wednesday, October 27, 2010

Dadah Akhir Zaman

Sebelum ni, apabila pejabat saya menyekat laluan talian ke Facebook, saya telah membawa broadband sendiri.
Maknanya saya boleh berfesbuk pada bila-bila masa yang saya suka tanpa menggunakan talian internet pejabat.

Saya mula mempunyai akaun Facebook pada akhir tahun 2008. Ketika itu memang sangat ketagih.
Saya mula ketagih kepada internet sejak saya berada di tingkatan dua iaitu ketika umur saya empat-belas-tahun.
Cakap saja channel kuiz mana yang tidak ada nickname saya, semuanya ada.

Apabila Facebook boleh dibuka di pejabat dengan sesuka hati, maka kadangkala kerja saya agak terbengkalai dan lewat siap akibat kelalaian kepada semua perkara dalam internet. Bukan saja Facebook, blogs, Mudah.my, gosip artis, dan sebagainya.

Internet sangat mengkhayalkan dan membuang masa jika tidak mampu diuruskan dengan baik.
Itulah saya.

Sejak broadband saya tidak dibayar bil, maka saya telah menggunakan talian internet pejabat. Tetapi, apabila Facebook tidak ada maka saya telah ketagih blog walking.

Sebenarnya saya ada t.i.g.a assignment yang perlu disiapkan sebelum peperiksaan akhir iaitu:
Subjek Halal & Haram:
i. Halal Standard (Shariah Perspectives) in Food & Beverage
ii. Issues in Halal Cosmetics
ii. 2 articles review

Subjek Managerial Economics
i. Kena buat 1 article/Newsletter

Accounting For Managers
i. Analysis Financial Statement
ii. Interview dengan 1 company besar.


Internet telah mengkhayalkan saya, dan banyak assignment belum dibuat.

2 comments:

ZR said...

saya pula kalu tak ad internet satu kerja pun tak leh nak buat..:)) salam perkenalan...

Datin Lulu said...

Macam dadah la, kalau disalahguna jadi penyalahgunaan dadah.

Internet = dadah.

Salam perkenalan juga :)