Thursday, October 14, 2010

Lelaki Yang Terbaik Adalah Bapa Kita

Saya mula terfikir, ntah kenapa apabila kita sudah meningkat dewasa, kita baru sedar dan tahu bapa adalah lelaki terbaik di dunia.

Bapa kita sama-sama bersarapan dengan kita sekeluarga. Bapa kita marah kita tak makan sama-sama.
Bapa akan cakap mana yang perlu, dan mana yang tak perlu.

Pendek kata bapa akan cakap apa saja tanpa berselindung. Tiada sembunyi langsung.
Apa dia nak, dia cakap. Apa dia tak suka, dia cakap. Tak pernah merajuk dengan mendiamkan diri.

Bila kita sudah ada lelaki lain selain bapa yang rapat dengan kita, kita mula akan cakap dalam hati


"Kenapa dia tak sama macam ayah saya?"

Atau kita akan kata dengan dia

"Ayah saya kalau macam ni, dia akan macam ni"


Macam tu jugak kalau kita dah ada seorang teman perempuan yang rapat atau dikenali sebagai kekasih hati, kita nak dia jadi macam mak kita. Sebab bagi kita teman wanita saya mesti macam mak saya.

No comments: