Tuesday, November 23, 2010

Masa Mengandung Agak²nya Mak Kau Suka Mengumpat

Seorang rakan sekerja saya datang ofis. Kami bertemu di pintu masuk lif.
"Datin Lulu, peluklah saya" Mukanya sedih.
"Aku trauma" sambungnya lagi.

Rupa-rupanya semalam dia kena rompak depan rumah.
Dia, adik perempuan dia 20an dan adik lelakinya 10an telah dirompak 4 lelaki Melayu yang berumur belasan tahun. Mereka menaiki motor dan mengacukan parang kepada kawan saya apabila kawan saya dan adik beradiknya keluar daripada kereta di hadapan rumah sendiri. Di Ukay Bestari.

Selepas memeras barang kemas, laptop, telefon bimbit, dompet, broadband, jam, cermin mata,
perompak muda itu berkata "Eh tunggu kejap" lalu meraba dada kawan saya yang agak seksi.
Kemudian berlalu menaiki motor.

Bodoh gile budak Melayu yang duduk kelas tercorot, mengabiskan masa cuti sekolah dengan aktiviti merompak di masa lapang.

Kepala hotak kau dik!

3 comments:

Menusuk Hati said...

"Bodoh gile budak Melayu yang duduk kelas tercorot, mengabiskan masa cuti sekolah dengan aktiviti merompak di masa lapang.

Kepala hotak kau dik!"-Inikah umpatannya?

p/s Tahniah (",)b

Affuan said...

I wish one day I'll get samun'ed. Baru tahu siapa yang kena parang!

Datin Lulu said...

menusuk hati, mungkin la kot. hahah!

Affuan, u're so brave dude.