Thursday, November 25, 2010

Topik Pagi Radio Tempatan

Saya memang suka berukar-tukar mendengar siaran radio sejak berada di sekolah rendah.
Hitz, Fly, X, Selangor, Era, Hot, Ikim, Sinar, Mix, Suria dan Muzik.
fm.

Sampaikan, masa di universiti dulu bila nak buat exam preparation, tengah study saya akan buka Ikim.fm kalau belajar subjek-subjek Islamic yang berbahasa Arab.
Lepas tu, kalau belajar subjek-subjek sekular yang berbahasa Inggeris saya akan dengar Fly.
Feeling memang berbeza.

Sejak saya mula memandu kereta, apabila menghidupkan enjin saya akan pasang radio.

Sejak kebelakangan ini, saya dapati ada beberapa buah stesyen radio membuka topik yang hampir sama di waktu pagi. Contohnya semalam:
Ikim.fm tajuk topik ialah Antara Hospital Swasta Dan Kerajaan Mana Satu Pilihan Anda.
Hot.fm tajuk topiknya ialah Bil Hospital Swasta Sangat Mahal.

Sebelum-sebelum itupun ada beberapa topik yang sama antara Ikim.fm dan Hot.fm iaitu
Pengemis: Rakyat Malaysia Terlalu Pemurah

Saya tahu topik itu adalah antara tajuk kecil di dalam akhbar.
Apabila dijadikan topik radio, ia mungkin kebetulan sama.

No comments: